Forældre UNI-login

Vejledning til forældre

– sådan opretter du dit UNI-login første gang

Fremover skal alle forældre oprette et UNI-login, som skal anvendes hver gang man logger ind på aula og når man skal besøge Meebook, hvor du kan finde uddybende informationer om årsplaner og elevplaner.

Gør det gerne allerede i dag! Har du spørgsmål, kan du kontakte dit barns skole eller få hjælp i Borgerservice.

Sådan gør du første gang:

Vigtigt! Hav dit NemID klar.

På dit barns skoles hjemmeside, vælger du ’aula forældre’ i øverste højre hjørne og vil møde et skærmbillede, der ligner nedenstående.

Aulas loginside

Vælg "Forældre"

Aulas login side med markering over Forældre linket.

Du møder nu dette loginbillede, hvor du vælger "Glemt brugernavn eller adgangskode"

UNI-logins side med markering af glemt brugernavn eller adgangskode

I det næste billede, vælger du "Log på med NemID"

UNI-login side med markering over Log på med NemID

Brug dit personlige NemID til at logge på

Billede af NemIDs login billede

Der dukker nu et billede op, hvor dit nye brugernavn er angivet. Notér dit brugernavn og indtast en ny adgangskode. Brugernavnet skal du fremover anvende hver gang du logger på aula og Meebook.

Du vælger selv kode, men den skal være på mindst 8 tegn, både store og små bogstaver, mindst et tal

UNIlogin billede med markering af brugernavn og felter til at taste ny adgangskode i

Den nye kode virker med det samme.

Husk at notere din kode et sikkert sted. Skolen kan ikke hjælpe med hverken din kode eller brugernavn. Hvis du glemmer koden eller brugernavnet, skal vejledningen følges forfra!