God sammenhæng til skole og SFO

Skattekisten og 4kløverskolen, afdeling Frørup har et tæt samarbejde, så overgangen mellem børnehave og skole bliver så god børnene som mulig. Vi bruger skolen fra børnene er 3 år, men intensiverer tiden på skolen fra fem-års alderen.

Her cykler vi på skolens legeplads.

Cykler på skolen

Flertallet af Skattekistens børn skal gå i skole på 4kløverskolen afdeling Frørup. I Skattekisten etablerer vi 'skolegruppe' på den måde det giver bedst mening i huset og for børnene. Vi besøge sfo’en og skolen med de kommende skolebørn flere gange om ugen fra januar til juni med henblik på at lære skolen og sfo'en at kende. Vi ved fra forskning, at overgangen til skole bliver så meget bedre for børnene, hvis de kender de fysiske rammer og strukturerne for en skoledag. Det er også de mere praktiske ting, der er vigtige, f.eks. at børnene ved, hvor indgange - og toiletterne er, før de starter.

Skattekisten har i flere år benyttet skolens bibliotek, boldbane, gymnastiksal mv. og der er også planer om, at vi skal til at låne andre faglokaler.

Vi bruger skolen allerede fra 3-års-alderen, så stedet er trygt og godt for alle aldre.

Her er de 3-4 årige i gymnastiksalen.

​​leg i gym