Værdikæden indeholder følgende elementer:
- Folkeskoleloven
- Bekendtgørelse om fremme af god orden i Folkeskolen
- Nyborg kommunes værdier
- 4Kløverskolens værdier
- 4Kløverskolens trivselspolitik
4kløverskolens værdier omsat til den pædagogiske praksis
-
Tryghed
På 4kløverskolen:
-
skaber vi tydelige rammer for leg, læring og undervisning
-
kommunikerer vi tydelige forventninger
-
udøver vi klasseledelse
-
tager vi ansvar i relationsarbejdet
-
Troværdighed
På 4kløverskolen :
-
arbejder vi med faglig, professionel og personlig troværdighed:
-
gør vi hvad vi siger, og siger, hvad vi gør.
-
lærer vi – i respekt for forskellighed – eleverne at navigere i inkluderende fællesskaber
-
arbejder vi professionelt ud fra fælles værdier
-
Anerkendelse
På 4kløverskolen:
-
anerkender vi, alle elevers ressourcer og styrker
-
arbejder vi for at udvikle alle elevers ressourcer og styrker
-
anerkender vi, at alle elever udvikler sig i forskellige tempi igennem skoleforløbet
-
arbejder vi med positiv grænsesætning
-
vejleder vi eleverne fremadrettet
-
Inspirerende undervisning
På 4kløverskolen:
-
tilrettelægger vi forskelligartede lege, lærings- og undervisningsaktiviteter med afsæt i elevernes nærmeste udviklingszone
-
tager vi udgangspunkt i elevernes ressourcer og styrker, således at eleverne bevarer lysten til og glæden ved at deltage
-
anerkender vi betydningen af personligt og fagligt engagement