Trivselspolitik

Det er et vigtigt udgangspunkt for trivslen på 4kløverskolen, at vi tror på, at alle gerne vil gøre deres bedste, og at alle i og omkring skolen er medansvarlige for at sikre et godt miljø, så ”alle elever bliver så dygtige, som de kan”

Tryghed, Troværdighed, Anerkendelse og Inspirerende undervisning

Med udgangspunkt i ovenstående værdier for 4kløverskolen oparbejdes der i et samarbejde mellem børn og voksne i alle klasser et sæt klasseregler for at få en fælles forståelse af hvad et godt miljø er, og hvordan vi alle har medansvar for at skabe det.

Miljøet skal forstås som: læringsmiljø, socialt fællesskab, fysiske rammer.

Læringsmiljø

• Et godt læringsmiljø kræver at:
  • vi møder velforberedte og veludhvilede
  • vi møder til tiden
  • vi har en fornuftig madpakke med – eller gør brug af skolens mulighed for køb af ernæringsrigtig mad på skolen
  • slik, chips, sodavand, energidrikke og andre usunde sager ikke er tilladte på skolen i undervisningstiden. Undtaget herfra er særlige lejligheder efter aftale med klassens lærere.
  • vi deltager vi aktivt i undervisningen
  • vi tilstræber at minimere fravær. Det betyder bl.a. at vi kun ved ganske særlige lejligheder beder om ekstraordinært fri
  • der hurtigst muligt gives besked til elevens lærere, når eleven er fraværende
  • skolen straks følger op på ulovligt fravær