MENU
Aula_close Layer 1
4kløverskolens logo

Trivselspolitik

4kløverskolens logo

Trivselspolitik

Det er et vigtigt udgangspunkt for trivslen på 4kløverskolen, at vi tror på, at alle gerne vil gøre deres bedste, og at alle i og omkring skolen er medansvarlige for at sikre et godt miljø, så ”alle elever bliver så dygtige, som de kan”

Tryghed, Troværdighed, Anerkendelse og Inspirerende undervisning

Med udgangspunkt i ovenstående værdier for 4kløverskolen oparbejdes der i et samarbejde mellem børn og voksne i alle klasser et sæt klasseregler for at få en fælles forståelse af hvad et godt miljø er, og hvordan vi alle har medansvar for at skabe det.

Miljøet skal forstås som: læringsmiljø, socialt fællesskab, fysiske rammer.

 

Læringsmiljø

  • Et godt læringsmiljø kræver at:
  • vi møder velforberedte og veludhvilede
  • vi møder til tiden
  • vi har en fornuftig madpakke med – eller gør brug af skolens mulighed for køb af ernæringsrigtig mad på skolen
  • slik, chips, sodavand, energidrikke og andre usunde sager ikke er tilladte på skolen i undervisningstiden. Undtaget herfra er særlige lejligheder efter aftale med klassens lærere.
  • vi deltager vi aktivt i undervisningen
  • vi tilstræber at minimere fravær. Det betyder bl.a. at vi kun ved ganske særlige lejligheder beder om ekstraordinært fri
  • der hurtigst muligt gives besked til elevens lærere, når eleven er fraværende
  • skolen straks følger op på ulovligt fravær
  • vi er åbne over for nye muligheder i undervisningen
  • vi hjælper hinanden

 

Sociale fællesskaber

”Elever er inkluderede, når de selv føler sig som en del af fællesskabet”

Derfor:

  • Accepterer vi at vi er forskellige
  • Hjælper og støtter vi hinanden
  • Tager vi ansvar for at andre befinder sig godt, og har sin plads i fællesskabet, og ikke står alene
  • Er vi åbne og imødekommende
  • Taler vi ordentligt til hinanden
  • Har vi en handleplan, vi bruger, hvis mobning alligevel finder sted

 

Fysiske rammer

  • Vi passer godt på skolens og hinandens ting
  • Forældrene hjælper deres børn til at passe godt på bøger og andre ting, der lånes på skolen
  • Forældrene erstatter som udgangspunkt de bøger og ting, som deres børn måtte komme til at ødelægge
  • Rydder vi op efter os selv og hjælper andre
  • Hjælper vi til med at holde skolen ren og i orden – både ude og inde
Dokumenter
Trivselspolitik Shape Created with Sketch.